Drie manieren om de omzet in je webshop snel te doen stijgen
Heb jij een eigen webshop en ben je niet tevreden over omzet die je maandelijks draait? Dan is het zaak om actie te ondernemen en zowel je website als je marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen. Er zijn diverse dingen die je kunt doen om meer bezoekers te trekken, maar ook om die bezoekers van een betere ervaring en gepersonaliseerde marketing-uitingen te voorzien. Al deze zaken kunnen bijdragen aan de groei van je onderneming, maar hoe pak je ze aan? Dat lees je hier!
Optimaliseer je website voor zoekmachines
Het eerste wat je moet doen is ervoor zorgen dat je content perfect aansluit bij de zoektermen waar mensen in Google op zoeken als ze jouw product of dienst bedoelen. Dit wil zeggen dat je de teksten moet schrijven op basis van relevante zoektermen. Door een zoekwoordenonderzoek uit te voeren kom je er achter welke termen dit zijn. Verwerk deze zoektermen voldoende in de teksten op je website, en pas ze tevens toe in de anchors van linkbuilding blogs en artikelen. Zo zorg je voor een hogere ranking in Google wanneer mensen op deze zoektermen zoeken, waardoor je meer klanten trekt.
Til je marketing naar een hoger niveau
Er zijn veel manieren waarop je je online marketingstrategie kunt verbeteren. Een opvallende trend op dat gebied is het gebruik van gepersonaliseerde vormen van marketing, of je ze nu inzet via DirectMail, SMS of je website zelf. Bij Elision kunnen ze je daarbij helpen. Dit bureau is gespecialiseerd in het verbeteren van de klantervaring van merken, organisaties en webshops, en heeft het grootste team van professionele SAP CX-ontwikkelaars in de BeNeLux. Reden genoeg om eens met hen om te tafel te gaan zitten en te bespreken hoe je de customer experience van jouw website en marketingstrategie kunt verbeteren.
Adverteer in Google
De eerste tip heeft betrekking heeft op SEO (Search Engine Optimization). Adverteren in Google valt juist onder SEA (Search Engine Optimization). Het houdt in dat je tegen betaling direct bovenaan in de zoekresultaten staat, waardoor je vanzelfsprekend per direct meer bezoekers zult trekken. Dit heeft vaak de voorkeur van ondernemers die geen geduld hebben om te wachten tot ze op organische wijze hoger ranken. Het grote nadeel eraan is dat je zodra je de advertentie stopzet, die bezoekers ook weer kwijt bent. Dit gat kun je opvangen door een e-maillijst op te bouwen en je bezoekers stimuleert je te volgen op diverse social media pagina’s/accounts. Zo kun je blijvend aan je engagement werken, zonder dat het je nog iets kost.