25 april 2024

Jouw bedrijf uitrusten met een dealerportal

Heb jij al eens gehoord van een dealerportal? Het is een omgeving waar je veel mee kunt bereiken op het gebied van zakenrelaties. Veel bedrijven maken echter nog geen gebruik van de portalen. Je kunt als bedrijf wel een goede stap maken in de ontwikkeling, zodat je alleen maar voordelen gaat behalen. Hiervoor ga je als eerste kijken naar de bedrijven die de portal bij jou kunnen implementeren. HybrIT is een van de bedrijven die hier voldoende kennis over heeft. Maar waar moet je zelf nog aan denken en welke voordelen ga je eraan behalen? 

De dealerportal voor zakelijke relaties 

Een dealerportal is een online omgeving voor jouw zakelijke relatie. Alle gegevens, documenten en informatie staat hierin verwerkt. Denk daarbij bijvoorbeeld aan contract- en voorraadgegevens, productinformatie en facturen. Niet alleen kunnen de zakenrelaties deze informatie bekijken, ook kunnen er wijzigingen doorgevoerd worden. Zo kunnen jouw zakenrelaties bijvoorbeeld ook nieuwe producten en diensten aanvragen, zonder dat hiervoor rechtstreeks contact opgenomen moet worden met een medewerker binnen het bedrijf. Het kan er dus altijd voor zorgen dat het efficiënter wordt en de service aanzienlijk omhoog gaat. En dat zonder dat jouw bedrijf er nog lang mee bezig is. 

Meerdere onderdelen in een omgeving 

De dealerportal bestaat uit een groot aantal onderdelen. Zo heb je bijvoorbeeld alle informatie over de prijsafspraken, bedrijfsprocessen, productinformatie, voorraden en het marketingmateriaal bij elkaar staan. Daarnaast kan er specifieke software geïntegreerd worden, waardoor er meer waarde aan de zakenrelaties geboden wordt. Dit zorgt er ook voor dat er beter gekeken kan worden naar de service die jouw relaties nodig heeft en hoe je de functionaliteiten hierop aan kunt passen. Jij zorgt er hiermee voor dat jouw bedrijf ook direct beter gaat lopen door verbeterde relaties en de omzet kunt zien groeien op termijn. 

Enkele voordelen op een rij 

Er zijn veel voordelen te behalen aan een dealerportal. Zo kun je in eerste instantie de service verhogen. Jouw klanten kunnen veel zaken zelf regelen in de digitale omgeving. Deze zelfservice kan op verschillende tijdstippen gedaan worden, waardoor het zelfs buiten openingstijden eenvoudig is. Je kunt daarnaast informatiestromen digitaliseren, waardoor er meer overzicht komt in de verschillende processen. Je kunt deze datastromen ook weer aan andere systemen koppelen. Dit gaat voor efficiëntie zorgen en geeft jou de gelegenheid om als ondernemer weer andere zaken te ondernemen binnen het bedrijf en het bedrijf verder te ontwikkelen.  

Jezelf verder ontwikkelen dan jouw concurrentie 

Als je een dealerportal hebt, heb je op ieder moment van de dag inzicht in de beschikbare data. Ook jouw zakenrelaties kunnen er op ieder moment van de dag in. Hierdoor heb je direct een ander businessmodel en zorg jij ervoor dat je net iets extra’s te bieden hebt dan jouw concurrenten. Als je zelf van al deze gemakken wilt genieten, kun je het beste direct contact opnemen met een professional en de werkzaamheden voor een portal uit handen geven. Hierdoor heb je binnen een korte tijd alles geïmplementeerd en zorg je ervoor dat je gaat profiteren.