19 juni 2024

Maak tijd vrij met een telefoonservice

Heeft u er als bedrijf eigenaar wel eens bij stil gestaan hoeveel uur u kwijt bent aan het beantwoorden van telefoontjes. Voor de meeste bedrijven gaat dit al snel in de papieren lopen. Iemand moet continu aanwezig zijn om de telefoon op te nemen. Deze persoon zit ook stand by als er geen belletjes worden gepleegd. Dit is dus eigenlijk tijd en geld wat u beter kan besteden aan andere projecten. Gelukkig is hier nu een oplossing voor. De mogelijkheid om de klantenservice uitbesteden. Deze service wordt al jarenlang aangeboden alleen slechts een handjevol bedrijven zien hier daadwerkelijk de voordelen van in. Echter is het een service die ieder bedrijf kan helpen.

Dicht bij huis

Het uitbesteden van de klantenservice klinkt al meteen alsof dit naar een land wordt gedaan waar de lonen lager zijn. Dit hoeft zeker niet het geval te zijn. Er zijn verschillende services die hier in Nederland de medewerkers hebben zitten. Het grote voordeel eraan is dat de taal wordt gesproken en uw klanten naar alle tevredenheid geholpen kunnen worden. U betaald dan alleen nog maar het vaste tarief per maand en vaak nog per inkomend telefoontje.

Het draaiboek

U gaat als ondernemer zelf met de telefoonservice in gesprek hoe uw draaiboek eruit gaat zien. Een draaiboek is een manier waarop de telefoon medewerkers uw telefoontjes af kunnen handelen. De grootste moeilijkheden en vragen komen hierin aan bod en er wordt vast gelegd hoe deze medewerkers dan het beste kunnen reageren. Zo weet u zeker dat uw klanten op een manier worden geholpen waarop u dat ook wilt. Als het niet mogelijk is om met behulp van het draaiboek de vragen te beantwoorden kunt u er altijd nog voor kiezen om het telefoontje door te laten verbinden naar uw bedrijf zelf. 

De voordelen

Het lijkt bijna vanzelfsprekend maar het kan het bedrijf een hoop geld besparen doordat er niet continue iemand bij de telefoon hoeft te zitten. Ook bespaart het tijd wat beter besteed kan worden aan de belangrijke onderdelen van het bedrijf. De vragen worden voor u beantwoord, geen zorgen meer over lange nietszeggende telefoongesprekken van klanten die eigenlijk zelf ook niet weten wat ze willen vragen. Het is dus een gemakkelijke manier om uw bedrijf gestroomlijnder te maken en meer tijd vrij te maken. Aarzel dus niet en maak zo snel mogelijk deze stap met uw bedrijf. Hierdoor hoeft u zelf niet meer de telefoon op te nemen.