Hoe jij je klantloyaliteit kunt vergroten

Wil jij meer klanten werven voor op de lange termijn? Wil jij van tevreden klanten, loyale klanten maken? Dan ben je bij dit blog helemaal aan het juiste adres! Hier wordt namelijk verteld hoe je data kunt omzetten naar klantloyaliteit. Dit is belangrijk wanneer je klanten voor een langere periode wilt binden aan het bedrijf. Hoe kan je dit bereiken? Door data te verzamelen van (potentiële) klanten en dit door te vertalen naar een pakkende strategie. Wil jij hier meer over weten? Lees dan snel verder! 

Data omzetten naar een pakkende strategie 

Klantloyaliteit wordt opgebouwd door data te verzamelen van jouw (potentiële) klanten. Hoe kan je dit doen? Door e-mailmarketing, telefoon of post in te zetten. Dit zijn manieren om effectief gegevens van jouw potentiële klanten te verzamelen. Een populaire hulpmiddel hiervoor is om een ‘trechter’ op te zetten. In dit principe geef jij jouw potentiële klant iets gratis, dat van waarde is. Voorbeelden hiervan zijn een e-book, kortingscoupon of content. Het enige dat deze persoon hoeft te doen is zijn gegevens achterlaten. Nadat jij in het bezit bent gekomen van deze gegevens kan jij jouw potentiële klant bereiken in ál jouw toekomstige marketing campagnes. Dit is een voorbeeld van hoe je klantloyaliteit kan bevorderen.  

Focus op het juiste

Vaak komt het voor dat bedrijven zich focussen op ontevreden klanten. Dit is zeker geen verkeerde instelling tot een bepaalde hoogte. Het is begrijpelijk dat je ál je klanten tevreden wil houden, maar je mist tóch een grote kans wanneer je je niet voldoende focust op je tevreden klanten. Deze klanten kunnen namelijk worden omgeturnd tot ambassadeurs van jouw bedrijf. Klantloyaliteit biedt zodoende het draagvlak voor jou om positieve reacties op social media te delen. Op deze manier vergaar jij mooie testimonials en groeit je klantloyaliteit, oftewel: iedereen is een winnaar!

Post Author: Redactie