Je bedrijf succesvol verkopen

Wat is uw bedrijf echt waard? Wat een potentiële koper ook bereid is te betalen. Maar er zijn manieren om de waarde van uw bedrijf te verhogen in percepties en verlangens van de koper.

Onlangs hebben we een telecommunicatiebedrijf verkocht voor $ 7 miljoen dollar meer dan zelfs de eigenaars dachten dat het de moeite waard was. Hoe? De eigenaren hadden een solide reputatie opgebouwd van tijdige en budgettaire projectoplevering bij grote klanten die hadden geleid tot langlopende contracten. Deze contracten en hun grote reputatie beperkten hun concurrentie en vergrootten hun kansen voor toekomstige groei. Hier zijn de 7 dingen die u nodig hebt om een ​​koper voor uw bedrijf te boeien.

1. Een schaalbaar bedrijf

De systemen en procedures die u gebruikt om te werken, moeten relatief eenvoudig te dupliceren zijn op andere locaties of een groter klantenbestand bedienen. Efficiëntie is de sleutel. Hoe meer klanten u kunt bedienen, hoe winstgevender en aantrekkelijker het bedrijf zal zijn.

2. Een gestage inkomstenstroom

In het ideale geval omvat dit langlopende contracten met gevestigde klanten en een gestaag groeipercentage dat ervoor zorgt dat de verkoop stabiel blijft en in de toekomst potentieel zal toenemen. Bedrijven met een breed en divers klantenbestand zijn waardevoller. Hun inkomstenstroom is stabieler en minder vatbaar voor marktschommelingen. Het is ook belangrijk dat inkomsten vloeiend binnenkomen en er geen openstaande nota’s zijn. Daarom kan er een gerechtsdeurwaarder Lawpoint nodig zijn.

3. Eigen technologie

Technologie die u bezit, biedt u een concurrentievoordeel en verhoogt de bedrijfswaarde, omdat het uw bedrijf onderscheidt van de concurrentie en nieuwe eigenaars hetzelfde voordeel zou bieden.

4. Intellectuele eigendom

Het bezit van patentrechten kan de bedrijfswaarde een grote boost geven, vooral als het patent de sleutel is tot het veiligstellen van toekomstige verkopen. Vaak zoeken zakelijke kopers kleinere bedrijven die octrooien bezitten om te kopen om de overnemende partij een voordeel te bieden in de grotere markt.

5. Merkherkenning

Branding kan in de loop van de tijd worden gebouwd. Effectieve marketing en geweldige klantenservice zijn echter twee sleutels tot het opbouwen van een bedrijfsmerk dat waarde toevoegt.

6. Onvervangbare werknemers

Medewerkers met zeer wenselijke vaardigheden, of verkoopteams met gevestigde industriële connecties, verhogen de bedrijfswaarden, omdat die vaardigheden en connecties de koper in staat zullen stellen om concurrerender te zijn en idealiter de connecties te gebruiken om de verkoop uit te breiden.

7. concurrentievoordeel

Bepaal wat u onderscheidt van uw concurrenten. Het kan een uniek proces, locatie, service, enz. Zijn. Dan kunt u dat voordeel gebruiken om meer klanten te winnen en waarde op te bouwen. Potentiële kopers zijn om een ​​specifieke reden geïnteresseerd in uw bedrijf. Als u eenmaal weet waar ze het meest in geïnteresseerd zijn, kunt u dat vermogen of kenmerk verbeteren om de bedrijfswaarde te verhogen.

Beleggers zijn op zoek naar goed beheerde, succesvolle bedrijven die zich onderscheiden van de concurrentie. Beleggers zoeken bedrijven die onmiddellijk waarde en winstgevendheid aan hun portefeuille toevoegen of hun bedrijfsprestaties verbeteren. Speel in op deze eisen en u verkoopt uw ​​bedrijf snel en met een grote winst.

Post Author: Redactie